Academia Caţavencu a lansat vineri o campanie de alertă publică în legătură cu alegerile europarlamentare de duminica viitoare.

Campania vine târziu, dar o face tocmai pentru a fi în ton cu dezinteresul general. Sunt patru filmuleţe tari în care patru tâmpiţi vorbesc limbi străine cam la fel cum o fac candidaţii români.

 Castingul e furnizat de studiourile casei, adică de personalul auxiliar al redacţiei, Vergilică şi Maria, la care se adaugă inegalabilul Gigi Melody şi celebrul şprangar Perpedos. Cele patru discursuri ating idealurile europene cuprinse în „Frere Jacques”, „Jingle bells”, „O Tannenbaum” şi „La donna e mobile”.

 Campania pune la zid comportamentul „furculision”, adică impostura poligloţilor politici care pretind în cv-uri şi se bålbåie în realitate. Riscăm să trimitem la Bruxelles, în mare, aceiaşi ignoranţi, oameni care nu ştiu limbi străine şi care, prin urmare, nu pot face nici un serviciu ţării. Îi trimitem degeaba.